Co nám přinesla EET

Starosti, problémy, teror ze strany finanční správy a v neposlední řadě i aktivaci nové generace udavačů.

O nesmyslných sankcích ze strany správců daně vůči daňovým subjektům kvůli zcela formálním chybám (jako např. nepřeřízení letního času na registrační pokladně) nebo o buzeraci novomanželů ohledně poskytování informací o jménech svatebních hostů se toho napsalo již hodně.

O čem se ale tolik nepíše, je množství udání, která od samého zavedení institutu EET směřovala proti podnikatelům údajně nevydávající řádné účtenky. Za nejzdařilejší kousek z dílny udavačů zatím pokládáme zaslání pohlednice z horské chaty s textem: "Na této chatě neevidují tržby." Co přesně má v hlavě stěžovatel, který kvůli takové akci investuje svých cca. 25 Kč jenom proto, aby uškodil či ublížil někomu jinému, na to se nedá ani pomyslet. Stalo se tak poté, co tehdejší ministr financí Andrej Babiš zrušil webové stránky, kde bylo možné udávat anonymně podnikatele nejen pro porušení zákona o EET, ale i jen tak pro pobavení. 

A nástrah číhá na podnikatele mnohem více. Zatímco se ještě dá při troše štěstí omluvit výpadek internetu, tak problematické může například být to, že podnikatel nemá dostatečně velkou zásobu kotoučků do tiskáren účtenek nebo že takový kotouček nebude obsluha schopna jen tak snadno za plného provozu vyměnit. Není to nereálná situace, hlavně v malých prodejnách s vysokoobrátkovým zbožím. A co víc - některé státy východního bloku přešly k digitalizaci celé státní agendy takovým způsobem, že celou správu firmy lze obsluhovat elektronicky, včetně veškeré komunikace se státními úřady i s klienty. A dokonce je možné i elektronicky volit. Zatímco u nás se budeme obklopovat tunami nepotřebných a obtížně recyklovatelných účtenek, které se ve své podstatě vydávají jenom kvůli tomu, aby veřejnost mohla být zapojena do udávání údajně nepoctivých podnikatelů.

 

Daňový Klub používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.

OK