Omezení činnosti 33 finančních úřadů nastane hned od nového roku

Praha 18. prosince (ČTK) - Finanční správa omezí činnost 33 finančních úřadů od 1. ledna příštího roku. Finanční správa o tom dnes informovala v tiskové zprávě. Úřady tak budou služby poskytovat v úřední dny pondělí a středa, tedy minimálně dva dny v týdnu, a budou je zajišťovat alespoň dva pracovníci správy. Rozsah služeb pro občany by tak měl podle správy zůstat stejný. Zástupci obcí a samospráv změny kritizovali, podle nich plánované kroky omezí služby v regionech a navíc se tím bude centralizovat státní správa.

  • Aktuální témata
  • 18. 12. 2019

Změny se od začátku nového roku budou týkat například územních pracovišť ve Stříbře, Kaplici, Hlinsku, Moravské Třebové, Luhačovicích nebo Mariánských Lázních.

"V době zvýšeného náporu, například při výběru daňových přiznání, bude provozní doba úřadů rozšířena a pracoviště budou personálně posílena", uvedla generální ředitelka Finanční správy Tatjana Richterová.

Finanční správa má 201 územních pracovišť. Z toho 23 územních pracovišť již od června 2016 funguje v režimu 2+2, tedy dva dny v týdnu v nich působí dva úředníci.

V souvislosti s omezením činnosti vybraných úřadů se také od 16. ledna změní poplatníkům místo uložení jejich daňových spisů. Spisy z 33 územních pracovišť tak budou přesunuty na jiná pracoviště v rámci stejného finančního úřadu. K tomu Generální finanční ředitelství vydalo pokyn, z kterého je možné zjistit nové umístění spisu.

Změny v činnosti úřadů souvisí s plánem snížit počet pracovníků a provozních nákladů finanční správy. Úspora související s omezováním činnosti vybraných úřadů by měla podle analýzy finanční správy činit v následujících pěti letech zhruba 660 milionů Kč a vést ke zrušení 123 míst.

Správa již dříve upozornila, že má v porovnání se sousedními zeměmi nejhustší síť územních pracovišť, a to 20,5 na milion obyvatel. Slovensko má podle správy na milion obyvatel 14,8 kontaktních míst, Polsko 10,8, Rakousko a Bavorsko osm a z ostatních států má například Dánsko 5,5 pracoviště na milion obyvatel.

Podle analýzy finanční správy se o omezení provozu jednalo u těch regionů, ve kterých finanční úřad obsluhoval maximálně 30.000 lidí a měl méně než 30 pracovníků. Dalším kritériem bylo, zda je možné zaměstnance správy převést na jiné místo a zda jsou v daném místě prostory pro zajištění omezeného provozu. Podmínky zkoumala finanční správa na 80 územních pracovištích.

Seznam finančních úřadů, které budou převedeny do tzv. režimu 2+2:

FÚ pro Jihočeský kraj ÚzP v Trhových Svinech FÚ pro Pardubický kraj ÚzP v Hlinsku      
  ÚzP v Kaplici   ÚzP v Holicích      
  ÚzP v Dačicích   ÚzP v Litomyšli      
FÚ pro Plzeňský kraj ÚzP v Kralovicích   ÚzP v Moravské Třebové      
ÚzP v Sušici FÚ pro Kraj Vysočina ÚzP v Chotěboři  
ÚzP ve Stříbře   ÚzP v Ledči nad Sázavou  
FÚ pro Karlovarský kraj ÚzP v Ostrově   ÚzP v Bystřici nad Perštejnem      
ÚzP v Mariánských Lázních FÚ pro Jihomoravský kraj ÚzP v Mikulově  
FÚ pro Ústecký kraj ÚzP v Libochovicích ÚzP v Bučovicích  
ÚzP ve Slavkově u Brna      
FÚ pro Liberecký kraj ÚzP v Novém Boru ÚzP v Moravském Krumlově  
ÚzP v Tanvaldu FÚ pro Olomoucký kraj ÚzP v Litovli  
ÚzP ve Frýdlantu FÚ pro Moravskoslezský kraj ÚzP ve Frýdlantu nad Ostravicí  
FÚ pro Královéhradecký kraj ÚzP v Novém Bydžově FÚ pro Zlínský kraj ÚzP ve Valašských Kloboukách      
ÚzP v Hořicích ÚzP v Luhačovicích    
ÚzP v Broumově      
ÚzP v Jaroměři      
ÚzP v Kostelci nad Orlicí      
ÚzP ve Dvoře Králové nad Labem      

 

Zdroj: Finanční správa

 

Daňový Klub používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.

OK