EET se vyhnou také drobní živnostníci ?!

Týden před spuštěním elektronické evidence tržeb, přišel Andrej Babiš s návrhem udělit výjimku také drobným živnostníkům.

• Akce Daňového klubu
  • 25. 11. 2016

Ministr financí Andrej Babiš nedávno přišel s návrhem vynechat e-shopy z elektronické evidence. Nyní chce udělit výjimku také drobným živnostníkům s ročním obratem do 250 000 Kč. Ti si budou moci zažádat o tzv. paušální daň. Ta spočívá v dohodě živnostníka s finančním úřadem na tom, jakou mu na příští rok vyměří daň, kterou na konci roku zaplatí bez ohledu na výši jeho příjmu.

A proč vlastně ministr přichází s takto razantní úpravou na poslední chvíli? „To je úplně nový, revoluční zákon a až postupně v diskusích s lidmi vychází najevo některá jeho úskalí. Teprve během příprav jsme zjišťovali, kterých všech oblastí se vlastně EET týká," vysvětlil Babiš.

Zatím není jasné, kdy tyto nové podmínky vejdou v platnost. "Počítáme, že někdy v dubnu nebo v květnu, proto je návrh cílený zejména na podnikatele z druhé a třetí fáze EET," sdělila náměstkyně ministra financí Alena Schillerová.
Vyjmutí drobných živnostníků s paušální daní však už minulý týden navrhovala poslankyně Kristýna Zelienková - "Nemá žádný logický důvod, aby ti, kteří mají předem vyměřenou daň, krátili tržby." Ministerstvo však tento návrh zamítlo a sdělilo, že takovou změnu zákona nechystá.

Zdroj: http://ihned.cz/

Bližší informace na: http://www.etrzby.cz/cs/novinky_783